sreda, 3. februar 2016

Luknjice v papir in odkrivanje nasprotij


Zadnjič mi je Ema slučajno dala dobro idejo za aktivnost: na sedežno je dala papir in po njem želela risati s kulijem. Ker je bila podlaga mehka, je konica kulija papir seveda preluknjala. Tako sem ji pripravila aktivnost "luknjice v papir", za katero sva potrebovali le 3 pripomočke:

- nekaj listov papirja,
- kuli,
- staro brisačo.


Brisačo sem položila na mizo in nanjo dala list papirja. Emi sem ponudila kuli in seveda je takoj začela risati. Hitro je ugotovila, da se tokrat risanje razlikuje od običajnega. Najprej je previdno luknjala papir in ugotavlja, kaj se sploh dogaja. Na obrazu se ji je izrisal izraz začudenja in presenečenja, nato navdušenja. Ob spodbudi je korajžno zabadala kuli v papir, da me je že skrbelo, da brisača ne bo dovolj debela, da bi preprečila nastanek luknjic tudi v površini mize.  :)



Čez nekaj časa sem list položila na mizo in ji rekla, naj poskusi narediti luknjico - seveda počasi, nežno in previdno, da ne bi poškodovala mize. Pritiskala je in pritiskala in me na lepem pogledala, ker ji ni bilo nič jasno. Pojasnila sem ji, da je miza trda in zato lista papirja na tak način ne more preluknjati. Spet sva ga dali na brisačo. Vprašala sem jo, če je brisača mehka. Pritrdila je, jaz pa sem ji povedala, da se list na mehki podlagi lahko preluknja.


Aktivnost sva nadgradili tako, da sem ji na papir narisala krog in ji naročila, naj skuša luknjice narediti le v krogu in/ali na črto kroga. Nekaj luknjic ji je uspelo napraviti, a ji je bilo ljubše luknjanje papirja brez omejitev.


Nato sem ji zamenjala papir za nekoliko debelejši papir iz zvezka. Ugotovila je, da ga še vedno lahko preluknja, a se mora za to malo bolj potruditi.


Preluknjan papir sva dvignili v zrak in ga obrnili proti svetlobi, ki je prihajala skozi okno. Opazili sva, da svetloba pronica skozi luknjice in da skoznje lahko tudi vidiva. Kako zanimivo!

Nato sva list položili nazaj na mizo. Ugotavljali sva razlike med gladko in hrapavo površino: miza in nepreluknjan papir sta bila gladka. Tudi preluknjan papir je bil gladek, le da je bilo pod prsti mogoče zaznati vdolbinice. List sva obrnili okoli, tako da je lahko z roko pobožala še spodnjo stran, ki je bila hrapava.



Skozi preprosto in Emi zelo zanimivo aktivnost sva spoznavali nasprotja
trdo - mehko,
gladko - hrapavo,
svetlo - temno.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Ti je všeč moj blog ali imaš kakšen predlog? Prosim, piši mi ;)
Do you like my posts or you have a suggestion? Please, write to me ;)