ponedeljek, 22. junij 2015

Nebeška jogurtova tortica z ribezom in malinami

 

Pri prijateljici Barbari sem v sadnem vrtu lahko po mili volji nabrala ribez, maline in višnje, medtem ko jih je Ema kar sproti zobala. Kar oči so se ji svetile, ko je videla rdeče sadeže! Jaz sem bila pa tudi srečna, da tako rada je sadje! :)

Nekaj sadja mi je uspelo prihraniti za sladico. Razmišljala sem, kaj bi pripravila, da bi jo lahko jedla tudi Ema in da bi si spet izmislila kakšen nov recept. 
Zelo so mi všeč "gole" sladice, pri katerih se vidijo posamezne plasti. Rdeči sadeži so se mi zdeli kot nalašč za eno izmed plasti nage tortice. :)

Pred nekaj leti sem se končno odločila poskusiti uporabiti želatino. Nisem želela navadne želatine, zato sem segla po agar agarju, želatini pridobljeni iz alg. Priprava se ni izkazala za tako enostavno, kot to zgleda na 24Kitchen in seveda se je agar strdil v grudice. Bljak!

Dolgo se ga nisem dotaknila, zdaj pa sem se le odločila, da je čas za ponovni poskus. Prebrala sem navodila, klicala prijateljico, brala na internetu in pač poskusila. Ko je bil postopek končan, sem sadno tekočino vlila v tortni model na piškotno osnovo in vse skupaj dala v hladilnik. Čez eno uro sem nestrpno, a previdno s prstom poskusila, ali tekočina že postaja trdnejša. Prst je na moje razočaranje zdrsnil v notranjost plasti. Slabo je kazalo. Odločila sem se, da sadno plast previdno poberem dol, jo še enkrat dam na štedilnik, dodam še nekaj agar agarja in poskusim ponovno. Saj nimam kaj izgubiti.

Odločitev je bila prava, ker se je že po slabi uri sadje lepo strdilo! Ugotovila sem, da res drži, kar je tudi pisalo na embalaži: kislo sadje lahko spremeni delovanje agar agarja in je potrebno prilagoditi razmerje (torej dodati več agarja).

Svojevrsten podvig je bila tudi priprava zadnje, zgornje plasti iz jogurta in skute. Na internetu sem našla podatek, da agar in jogurt združimo tako, da topel agar počasi ohlajamo in ga potem vlijemo v hladen jogurt. Nak, napaka! K sreči sem se spomnila spodrsljala izpred let in poskusila najprej z le nekaj jogurtove kreme. Še dobro, ker so takoj nastale grudice! Pripravila sem novo dozo agarja in se tokrat odločila za obraten postopek - segrevanje jogurta in skute. Tudi to se je izkazalo za dobro potezo, saj sta se krema in agar lepo združila in kasneje se je plast tudi lepo strdila.
Uh, mi je odleglo!

Celoten recept sem objavila tukaj.

Vabljeni, da večkrat pokukate na stran Oblizni prste, kjer je vsak dan več novih, slastnih receptov!



2 komentarja:

  1. Uau, krasno izgleda! Tudi jaz sem bolj v začetnih kar se tiče uporabe agar agar-ja, tako, da mislim, da bo tale tortica nov podvig. :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala! Mislim, da ga bom od zdaj naprej tudi jaz večkrat uporabila. :)

    OdgovoriIzbriši

Ti je všeč moj blog ali imaš kakšen predlog? Prosim, piši mi ;)
Do you like my posts or you have a suggestion? Please, write to me ;)